דילוג לתוכן

תראו מה שצבע יכול לעשות

הצבעים מעבירים מסרים גלויים וסמויים​ והמוח שלנו יודע לקטלג את הצבעים לפי הנושאים שבמסר, גלוי או סמוי​ ולשייך אותם להקשר המוכר לו.
לדוגמה, כשנראה אריזה בצבעוניות ירוקה ישר נחשוב שהמוצר הוא בריא יותר.

הצבע הוא צורת התקשורת הבלתי מילולית הטובה ביותר ​והוא גם החלק הכי יפה בחיי היומיום שלנו.​ הוא מכתיב לנו מצב רוח, הוא משנה לנו אווירה ועוד.

עם זאת, הוא מאוד סובייקטיבי.​ צבע שנעים לאדם אחד יכול לעורר תגובה שונה אצל אדם אחר.
עבור כל אחד מאיתנו משמעות הצבע (כל צבע) יכולה להיות שונה, ​ואת השוני הזה אפשר לייחס לקשת הגוונים של אותו צבע.

ירוק בגוון מסוים​ ישדר בריאות ​ וחיוניות, טבע ושלווה

ירוק בגוון אחר ​ישדר אווירה של חולי ובית חולים

וירוק בגוון בקבוק כהה​ ישדר תחושה של יוקרה.

הסיסמה המיתולוגית של טמבור,

​"תראו מה שצבע יכול לעשות"

​​נכונה גם לכל פרויקט מיתוג.

לכל צבע יש משמעויות אבל גם לכל גוון בתוך הסקאלה יש משמעויות נוספות.

חשוב לזכור שבחירת הצבע למותג היא בחירה מכרעת וחשובה. היא מעידה על האישיות שלנו ושל העסק או המוצר שלנו, וכל עוד אנו מחברים בין המוצר לבין מאגר הידע והזיכרון של המוח האנושי, הצבע לא רק יגרה את חוש הראייה ואת מרכזי הרגש אלא אף יניע לפעולה.

לעתים, מוצר יקבל רק רגע אחד להתחבב על קהל לקוחותיו, לכן בחירת הצבע הנכון גורלית כל כך, שכן, היא מחוללת תחושה מידית.

תפריט נגישות