ספר מותג – הקווים המנחים למיתוג העסק שלכם

אז הקמתם עסק (מזל טוב!) או שאתם עומדים להקים אחד כזה (בהצלחה!) ואתם כבר מתחילים לחשוב על כל המהלכים השיווקיים שתרצו לעשות כדי לקדם אותו: בניית אתר, הדפסת פליירים, פרסום במדיה החברתית, קידום בגוגל… האפשרויות הן רבות ותלויות במשאבים (גם זמן וגם כסף) שתרצו ותוכלו להשקיע.

יש הרבה מה לעשות כדי להעמיד את העסק שלכם על הרגליים, אבל יש דבר אחד שהרבה בעלי עסקים מתחילים לא נותנים עליו את הדעת, והוא חשוב מאין כמוהו: הכנת ספר מותג. כאן אני נכנסת לתמונה! אבל קודם כל…

מה זה ספר מותג?

בואו נבהיר קודם כל מהו מותג: זהו מוצר (במקרה זה העסק שלכם) שיש לו מאפיינים מוגדרים המזוהים איתו זיהוי בלעדי.

המאפיינים הייחודיים האלו כוללים מאפיינים גרפיים שונים: לוגו (סמליל), פונטים, צבעים, סמלים ומאפיינים גרפיים אחרים.

ספר מותג הוא בעצם קובץ המגדיר את השפה העיצובית של העסק שלכם ושמתאר את הדרך שבה היא מבטאת את חזון וערכי העסק שלכם.

ספר מותג שבנוי נכון יפרט את הדברים הבאים:

לוגו, פונטים, פלטת צבעים, סמלים, קומפוזיציות גרפיות וכל מאפיין גרפי נוסף. ספר המותג יכלול גם דוגמאות לשימוש נכון ומגוון בכל אלו בפרסומים שונים ובסוגי מדיה שונים (כולל למשל התאמת מיקומים גרפיים לגרסת הטלפון הנייד).

במקרה של חברות גדולות וארגונים ייתכן שספר המותג יפרט תכנים נוספים הקשורים גם בצדדים נוספים של המותג שלכם, כמו למשל תוכן ושיווק.

ככל שספר המותג שלנו יפרט יותר את השפה העיצובית שבה נשתמש בפרסומים שלנו, כך הוא יהיה לנו לעזר רב יותר.

לפניכם שתי דוגמאות לפירוט של שפה עיצובית בספר המותג שהכנתי לאתר העונות, עסק שיזמתי ובו מומחיות מתחומים שונים עונות על שאלות של נשים המעוניינות להקים עסק עצמאי.
שימו לב לאופן שבו מוסבר הקשר בין השפה העיצובית לערכים של המותג:

ספר מותג – למה אנחנו בעצם צריכים את זה?

לטובת הקשר שלנו עם הלקוחות – כשאתם שומרים על עקביות ואחידות מבחינת השימוש בשפה חזותית וגם מבחינת התוכן אתם מחזקים את המותג שלכם בעיני הלקוחות, עוזרים להם לזהות אותו במהירות בלי להתבלבל בינו לבין עסקים דומים וגם נתפסים כעסק יציב ורציני.

לטובת התפתחות העסק שלנו – ככל שהעסק שלכם יתפתח ייתכן ותרצו לפרסם אותו באופנים ובסוגי מדיה נוספים – בדיגיטל, בפרינט ובצורות נוספות (כמו למשל שלטי חוצות). ייתכן שגם תרצו לייצר מוצרים נלווים לשימוש בעסק שלכם (נייר מכתבים, כרטיסי ביקור, חולצות לעובדים וכד').
ספר המותג עוזר לכם לשמור לכל אורך הדרך על הקווים המנחים של עיצוב המותג שלכם, במיוחד מול נותני שירות שאתם שוכרים כמו גרפיקאים, כותבי תוכן, מעצבי אתרים, יח"צנים וכו'.

תנו לי לבנות לכם ספר מותג

בנוסף לעיצוב אתרים אני מתמחה גם בבניית מיתוג. יחד איתכם אבנה שפה עיצובית שתבטא את העסק שלכם בצורה המיטבית ותגרום לו להיות מזוהה באופן ייחודי בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

כאמור, כשנדרש (למשל במקרה של ארגון או חברה גדולים) אני מכניסה לספר המותג התייחסות גם לצדדים אחרים של המותג הקשורים בתוכן ובשיווק.

את ספר המותג תקבלו בתור מסמך PDF שתוכלו לעיין בו בכל עת וגם לשלוח אותו לנותני השירות שאתם שוכרים על מנת שיבינו את סגנון וערכי המותג, ובהתאם לכך גם את הציפיות שלכם.

ספר המותג שלכם הוא "חוברת ההדרכה" למיתוג העסק שלכם –
הוא כלי עזר חשוב ביותר בדרך להפיכת העסק למיוחד וייחודי בעיני הלקוחות.




תפריט נגישות