לעתים כשאני נשאלת במה אני עובדת ואני עונה “מעצבת גרפית” מיד שואלים מה זה אומר?

המושג המילולי של גרפיקה במילון אבן שושן הוא: “אומנות הכתב, השרטוט, הרישום והציור, אבל היום בעידן הדיגיטלי ההגדרה הזו חלקית מאוד

אנו מוקפים במוצרים שהם מוצרים גרפיים כמעט כל המוצרים בסופר, בשלטי הרחוב, בעיתונות, בספרים בניירת שמגיע בדואר גם זו הרשמית, בטלוויזיה, באינטרנט,לעוד ועוד…

עיצוב גרפי הוא בעצם הדרך בא אנו מציגים נושא מסוים בצורה ויזואלית.

הכלים הם כאמור כתב, איור, רישום וצילום.

אנו מעבדים את החומר בתוכנות גרפיות כגון פוטושופ, אילוסטריטור ואינדזיין
ויוצרים מוצר ויזואלי מודפס או אינטרנטי המעביר מסר שיווקי, פרסומי, חברתי, אישי פוליטי חינוכי ועוד…

כדי להעביר מסר מסוים, מוצר, שירות או רעיון אלינו לחשוף אותו לקהל הצרכנים/הלקוחות הדרך הקלה ביותר והיעילה ביותר לעשות זאת היא להמחיש את המוצר בצורה ויזואלית

  • כיצד ניתן להמחיש מה זה גרפיקה?

ניתן לעשות זאת במספר אמצעים כגון :

 

מודעת פרסום 

יעילה מאוד כי היא בדרך כלל זמינה מאוד ומגיעה למספר רב של לקוחות היא יכולה להופיע בעיתונות, בשלטי רחוב, או באינטרנט היא צריכה להיות מדויקת ולמשוך תשומת לב בזמן קצר מאוד

 

עלון/פלייר 

בדרך כלל ישמש להצגת רעיון או מוצר חדש שניתן להציגו בקצרה שיגרום ללקוח לדעת עוד על מה שהחברה מציעה. יכול גם לשמש לפרסום מבצע קצר מועד

 

קטלוג מוצרים / שרותים 

כשעסק מוכר מספר מוצרים או שרותים כדי שיציג אותם בצורה מפורטת עם תמונה, פירוט טכני של המוצר,כשהקטלוג מעוצב בצורה מעניינת ומושכת היא תגרום ללקוח להתעניין ולרצות לדעת עוד את הקטלוג ניתן להפיק בדפוס אך ניתן גם להעבירו כקטלוג דיגיטלי דרך פייסבוק, אתר, דף נחיתה ודוא”ל.

 

פוסטר/רולאפ

 מטרתו של הפוסטר לחשוף אותנו בפני קהל של לקוחות פוטנציאלים עוברים ושבים. מוצר בולט למרחק ומושך תשומת לב ומתאים לפרסם מוצר שירות אירוע או מבצע

 

אריזות

מבין שלל המוצרים שעל המדף אתה רוצה לבלוט ! אריזה טובה תייצר דיאלוג בין המוצר ללקוח היא תעביר לו מסר, אינפורמציה, ידע ואמינות על המוצר. תמונות ימחישו את ההבטחה שהמוצר מציע.

 

כמובן שישנם עוד מוצרים שיווקים כגון לוגו, כרטיס ביקור, אך לא רק

ישנם מוצרים רבים שמטרתם איננה לשווק את מוצריי העסק אך עדיין משמשים ככלי שיווק באופן עקיף לדוגמא: הזמנות לאירועים ולכנסים, באנרים תפריטים, עטיפות, כרטיסי ברכה ללקוחות מוצרי אריזה – שקיות נייר פלסטיק ועוד.

אחרי שהסברתי לשואלים מה זה גרפיקה ומה המוצרים השיווקים שניתן להשתמש בהם בגרפיקה נשאלתי שוב ואם אנחנו לא עסק ? לא מוכרים מוצרים או שירותים, אם כך אין לנו שימוש בגרפיקה !

אז זהו שלא ישנם מוצרים נוספים רבים המבוססים על עיצוב גרפי שאינם משמשים כמוצרי שיווק אלא לצרכים אישיים לדוגמא:

הזמנה לאירוע פרטי

ברור לחלוטין שהאנשים המוזמנים לאירוע שלכם מעוניינים להגיע אך הזמנה מזמינה ומעוצבת טוב מבחינה גרפית תיצור אצלם ציפייה לאירוע ואולי תגרום להם אפילו לחייך..

 

אלבומי אירועים

אלבום תמונות משודרג עם אלמנטים גרפיים, פונטים יחודיים, איורים יקפיץ את האלבום ויהפוך אותו למיוחד ויחודי

ספרים אישים ומשפחתיים,

לוחות שנה אישיים,

תמונות קולאז’

ועוד ועוד

 

יופי עיצבנו ומה עכשיו צריך להפיק… על איזה נייר מדפיסים? באיזו כמות? איזה סוג של כריכה? עם למינציה או בלי למינציה – ציפוי מבריק או מט איך אפשר לחסוך? איפה מדפיסים? 

רוב המעצבים הגרפיים גם אחראים לשלב ההפקה, מעבירים את הקבצים המעוצבים לבית הדפוס, אחראים לבדיקת איכות ההדפסה והדיוק בצבעי ההדפסה – ורק אז מאשרים את ההדפסה עצמה. בסופו של תהליך זה – מתקבל המוצר המוגמר, אותו מומלץ להפיץ בהתאם לתכנית שיווקית מדויקת.

אז מה לעשות עכשיו? צאו לחפש את המעצב הגרפי המתאים לכם כזה שידע לתכנן תכנית בהתאם לתקציב שלכם להפנות אתכם ליועץ שיווקי שיבנה לכם תוכנית שיווקית המתאימה לכם וללוות אתכם כל הדרך את למוצר המוגמר 

בהצלחה

אולי יעניין אותך:

תפריט נגישות