עיצוב אתר- מי יודע מדוע ולמה?

 

 

היום לגולש הממוצע יש כ-5 שניות להחליט אם הוא נשאר באתר שלנו או ממשיך הלאה לאתרים אחרים, ובחלון הזמנים הקצר הזה עלינו להעביר כמה שיותר מידע: מי אנחנו, מה אנחנו עושים ואיך אנחנו שונים מהמתחרים שלנו?

איך עושים זאת בזמן כל כך קצר?

יש המון טכניקות להעלות את זמן השהות באתר כמו טקסטים שיווקים, שימוש בפיצ'רים מיוחדים והפצת תוכן ייחודי – אך הדבר החשוב ביותר הוא עיצוב האתר

 

למה?

נתחיל בזה שנשארו במוחנו שאריות מהאדם הקדום שהיינו פעם, ומערכת התקשורת במוח שלנו מזהה ושמה דגש על ויז'ואלים וצבעים בולטים

מעבר לכך, פיזקלית – מהירות האור גבוהה ממהירות הקול לכן נגיב יותר מהר לתמונות וצבעים מאשר לסאונד.

ולבסוף, אנחנו חיים בעולם של שפע תקשורתי, ואנו חשופים לאלפי מסרים מדי יום – מי שלא יעניין אותנו לא יזכר וייצרב בתודעתינו.

לכן עיצוב האתר עוזר לנו לבדל את עצמנו מהמתחרים שלנו ולהיות זכירים בראש קהל היעד שלנו

כשאנחנו מדברים על עיצוב אתר אנו מתכוונים לשימוש בצורות, צבעים, פונטים, לוגו וסמלים, ממשק משתמש נוח, סידור הגיוני וטבעי לעין של תמונות ועוד…

במידה והחלטתם לבנות אתר או לשדרג אתר קיים חשוב מאוד להשתמש באיש מקצוע בעל נסיון בעיצוב אתרים, אחד שיודע כיצד לשקף את ערכי העסק\מותג שלכם באתר ומתאים אותו לקהל היעד הפוטנציאלי.

דגשים שיש לשים לב אליהם בעיצוב האתר

התאמה לקהל היעד

לפני שניגשנו לעיצוב האתר, עברנו תהליך אפיון אתר (לקריאה בכתבה ), בשלב האפיון הגדרנו מיהם קהלי היעד הישרים והעקיפים – ולכן עיצוב האתר חייב לבוא בקו אחד עם השקפת העולם ואופי קהלי היעד. כאשר הויזואליות ועיצוב האתר יתמזגו עם המסרים הנכונים- תהיה הלימה נכונה ונרוויח כמה שניות נוספות עם הגולש.

אחידות מותגית

לכל עסק יש לוגו. ובבחירת כל לוגו נבחרו הצבעים והמוטיבים המרכזיים המביאים לביטוי את ערכי המותג. חובה לשלב את הלוגו באתר ושתהיה הרמוניה בין השפה העיצובית של הלוגו לשפה העיצובית של האתר.

סדר ועניין

חשוב להקפיד על הסדר באתר, נסו לחשוב לאן תרצו לנתב את הגולש? מה הסדר ההגיוני להצגת המסר שלכם?

חשוב לפרט את כל סל המוצרים והשירותים שלכם בסדר הגיוני ונוח לקריאה, הקפידו על צירוף תמונות רלבנטיות ושילוב של תוכן איכותי ומקורי.

אם המטרה שלכם היא למכור מוצרים, צרו קישורים בכל עמוד אל החנות שלכם והבליטו מבצעים.

באם תרצו שאנשים יצרו קשר וימלאו "ליד" – שימו אופציה ליצירת קשר בכל דף עם הצעה שיווקית שאי אפשר לסרב לה!

הצגת המסר

לכל עסק יש מסר שיווקי שמבדל אותו מהמתחרים- זה יכול להיות המחיר, אופי השירות, ערך מוסף, טכנולוגיה מיוחדת, זמינות ועוד…

בעת עיצוב האתר, יש לכם הדמנות "ליצוק" את המסר השיווקי שלכם. תוכלו לעשות זאת ע"י שימוש בתמונות, כתבות או בלוג, סרטונים, המלצות ותודות מלקוחות ועוד..

חיבור פלטפורמות דיגיטליות

בעולם שאנו חיים היום, אתר לא יכול לעמוד בפני עצמו ולמנף את השיווק העסקי שלכם.

תוסיפו לארסנל הדיגיטלי שלכם את כל הפלטפורמות הנכונות- פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדין.

צרו קישורים למדיות החברתיות והשתמשו ביתרונות של כל מדיה- שימוש נכון יגדיל את החשיפה לקהל פוטנציאלי ויאריך את זמן השהיה של הגולש בנכסים שלכם.

Facebook ה- רשת החברתית, בעלת מערכת הפרסום היעילה ביותר הקיימת היום, שמה דגש על פרסום ע"י פילוח קהלי יעד ושיתוף תוכן איכותי וייחודי.

Instagram– רשת חברתית לקידום תמונות וסרטוני וידאו קצרים, שמה דגש על ויז'ואל ופופלארית בקרב צעירים שמאסו בפייסבוק.

Youtube– רשת חברתית לקידום וידאו, מכילה מנוע חיפוש דרכו אפשר לקדם את סרטוני המותג ולהתממש לרשתות חברתיות אחרות. נעשה שימוש נרחב ברשת כמאגר אחסון סרטונים לאתרי אינטרנט ומופיע בתוצאות חיפוש Google.

Linkedin– רשת חברתית המקדמת קשרים עסקיים בין משתמשיה תוך דגש על נסיון ומקצועיות. פופלארי לחיפוש עובדים, הצעות עבודה וגיוס לקוחות.

ניסינו קצת להסביר מהם הדגשים החשובים ביותר לאתר החדש שלך, כמובן שיש עוד הרבה טכניקות וכלים שיעזרו לך למנף את האתר שלך… את כל אלו נסביר כשנשב על קפה

נשמח לדבר איתך, התקשר לפגישת ייעוץ

 

תפריט נגישות