סדר בבלאגן- איזה סוג אתר אני צריך?

עוד לפני שמתחילים לבנות את האתר חשוב להבין שקיימים ברשת מספר רב של אתרים, לכל אחד מטרה שונה ומתאים לעסקים שונים, בשלבים שונים בצמיחת העסק.

החלק הטוב בסיפור הוא שבכל שלב בצמיחת העסק תוכלו לעצב את האתר , להוסיף או להוריד פיצ'רים בהתאם לצרכים והמטרות השיווקיות שלכם.

ניתן להגיד שמרבית האתרים שונים בפונקציונאליות זה מזה, במעורבות הגולשים, או באיכות וכמות התוכן שהם מכילים. כל אתר מביא איתו תרומה מסויימת לחברה\ עסק שהוא מייצג.

כדי שנוכל לבנות עבורך את האתר המתאים ביותר לעסק שלך, עלינו להבין אילו סוגי אתרים קיימים ולמי הם מתאימים:

אתר מכירה – חנות וירטואלית

חנות וירטואלית או בשמה היותר פורמלי – אתר מסחר אלקטרוני הוא אתר מכירתי המאפשר לגולש קנייה מקוונת של מוצרים ושירותים, ללא צורך במגע אדם. זמינות החנות היא תמידית 7\24 והיא מאפשרת לבעל האתר להרחיב את קהל לקוחותיו בארץ ואפילו בחו"ל משום שחנות וירטואלית אינה תופסת נדל"ן ואת הכסף תוכלו לחסוך עד שתהיה לכם חנות משלכם.

בניית חנות וירטואלית חוסכת לבעל העסק זמן וכסף בהעסקת עובדים נותני שירות ומכירות ואידאלית לעסקים בעלי מגוון רחב של מוצרים ושירותים.

בניית אתר חנות תכלול בתוכה מערכת לניהול סל מוצרים ומלאי – שתהיה נוחה לקלה לתפעול, מערכת לסליקת אשראי ואבטחת פרטי לקוחות.

באתר מסחר אלקטרוני הדגש הוא על המוצרים למכירה, לכן יש להשקיע בקטלוג מוצרים מקצועי עם צילומים מקצועיים וטקסטים שיווקים המניעים לקניה.

מי צריך כזה?

 חנויות מוצרים לבית, מעצבי תכשיטים ובגדים, מוצרי אלקטרוניקה ומחשוב, ספקי מוצרים למוסדות וארגונים.

 

אתר תדמית

אתר המשמש להעלאת המודעות לעסק\מותג, עוזר בתהליכי שיווק ומשמש כ"כרטיס ביקור" של העסק. מטרת האתר היא למשוך לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים.

אתר תדמיתי הוא אתר שיווקי והוא בעצם מרכז הפעילות והנוכחות של העסק ברשת. באתר תוכלו למצוא מידע על העסק, סל מוצריו ושירותיו, מי הם האנשים העובדים בעסק, תחומי התמחות, המלצות ותודות מלקוחות ועוד…

אתר תדמיתי נועד להציג את העסק\חברה בצורה המרשימה והטובה ביותר, הוא מציג הישגים, ביקורות טובות, מטרות וחזון העסק.

כדי לשכנע את הגולש להשאיר פרטים באתר התדמית יש מקום קבוע להשארת פרטים ויצירת קשר.

 הדגש באתר תדמית הוא האסטטיות, יש מעט תוכן מקצועי ובעיקר תוכן שיווקי המניע לפעולה ליצירת קשר- לכן יש דגש חשוב בעיצוב האתר, שימוש בויזו'אלים גדולים ומושכים, זה המקום להציג את המוצרים שלכם בצורה המשכנעת ביותר!

מי צריך כזה?

מעצבים גרפיים, מעצבי פנים, מרפא אלטרנטיבי, רואה חשבון, עו"ד, מוסדות לימודי תעודה.

 

אתר תוכן

אתר המשמש להעלאת תכנים מקצועיים של בעל העסק, כתבות, מאמרים, טיפים וכל תוכן הנותן אינפורמציה ומדגיש את מומחיותו של בעל העסק. (המשך קריאה בכתבה על חשיבות התוכן)- מטרת אתר התוכן היא הגדל זמן השיה באתר של הגולש ויצירת תדמית של מומחה.

באתר זה חשוב לשים דגש על נוחות המערכת לניהול התוכן כדי שבעל האתר יוכל להעלות מספר רב של תכנים ללא הגבלה- לעומת אתר תדמית שאינו מכיל חומר מקצועי וכתבות למינהן.

שימוש נוסף באתר התוכן הוא קידום אורגני במנועי חיפוש SEO- מנועי החיפוש מחפשים תוכן לפי מילות מפתח, כשאר כתבות תוכן באתר מכילות מילות מפתח נפוצות עולה הסיכוי שבחיפוש המילים במנוע החיפוש הכתבה באתר שלכם תעלה.

אתר העשיר בכתבות, מילים וביטויים רלוונטיים לנושא בו הוא דן, ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש השונות.

אתר תוכן נתפש כאתר מקצועי יותר מאתרי מכירות או אתרי תדמית ולכן הוא תורם ליצירת תדמית ומיצוב איכותי לעסק העומד מאחורי האתר. כולשים רבים משתמשים ברשת למציאת תוכן מקצועי בשלל תחומים ולכן הם נוטים להעריך לטובה אתרים העונים על הצרכים שלהם.

באתר מסוג זה חשוב לשים לב לסדר באתר ושהתוכן שעלה מסודר באופן כרונולוגי והגיוני לקריאה- מהחדש לישן.

מי צריך כזה?

מטפל אלטרנטיבי, איש שיפוצים, איש שיווק וקידום באינטרנט, מאלף כלבים, קוסמטיקאית, גנן וכל בעל עסק שיש לו תוכן לשתף

 

דף נחיתה- מכירה וקידום

דף נחיתה הוא בעצם דף אינטרנטי העומד בפני עצמו, הוא לא מוביל לשום אתר. תפקידו הוא מכירתי, להמיר לקוחות מתעניינים ולגרום להם להשאיר פרטים ליצירת קשר. הדף הוקם כדי ש"ינחתו" אליו מקישורים של פרסומים שונים (באנר,חיפוש בגוגל, מודעת פייסבוק).

תפקידו של הדף הוא למקד את תשמות לבו של המבקר למסר מסויים ולשכנע אותו להמשיך לפעולה ולהשאיר פרטים ליצירת קשר- להגדיל את "יחס ההמרה" (כמות האנשים שהקליקו על המודעה לעומת כמות האנשים שהשאירו פרטים)

בדף נחיתה חשוב להיות עניינים, משכנעים, לא להעמיס בטקסטים מפוצצים ולמנות את היתרונות בשימוש במוצר\שירות שלכם. רצוי לצרף הנחה או הזדמנות מיוחדת כדי להגדיל את אחוזי ההמרות. (לדגשים לבניית דף נחיתה לחץ כאן- מעבר לכתבה איך לבנות דף נחיתה)

מי צריך כזה?

מאמן כושר שרוצה להגדיל מעגל לקוחות ומציע אימון נסיון חינם, סוכן ביטוח שמציע פגישת ייעוץ בחצי מחיר, מורה לגיטרה שמציע שיעורים פרטיים.

 

מיני סייט- קידום מוצר\שירות או אירוע

נקרא גם מיני אתר, הוא בעצם אתר קטן המשמש לקידום מוצר\שירות או אירוע חדש. בדיוק כמו דף נחיתה, גולשים לוחצים על באנר או מודעה ומגיעים למיני סייט. בדר"כ מכיל עד חמישה עמודים שבהם תוכן שיווקי ופרסומי על מבצע או מוצר חדש שיש לכם להציע.

המיני סייט מכיל מידע על אותו מוצר או אירוע ספציפי ומאפשר לגולשים כמה אפשרויות פעולה: כניסה לאתר הבית, השארת פרטים, קבלת מידע ספציפי על המוצר\שירות והעסק העומד מאחוריו.

בבנית מיני סייט בדומה לבניית דף נחיתה, חשוב להיות עניניים ולוקחים בחשבון את עיצוב האתר ואת הפשטות שבו- האתר נועד לתת מידע ממקוד ומדוייק ולכן כל דפי האתר צריכים להיות סביב עניין אחד עיקרי ולא לבלבל את הגולש במידע מיותר. אם הגולש ירצה עוד מידע על שירותים ומוצרים נוספים שלכם תנו לו אופיצה להגיע לאתר הבית שלכם.

שורה תחתונה- מטרת המיניסייט היא להתמקד בפרסום מוצר או אירוע תוך כדי ניהול קמפיין פרסומי מחוץ לאתר שיביא את הגולשים אל המיניסייט שבנינו ויגרום להם להשאיר פרטים.

מי צריך כזה?

חנות אופנה רוצה להשיק את הפתיחה החגיגית שלה, נומרולוגית מציעה שירותים מיוחדים למסיבות רווקות, חברת נדל"ן רוצה לפרסם בניה בשכונה חדשה

אם הגעת לסוף הכתבה, כנראה כבר חשבת על איזה סוג אתר אתה צריך עבור העסק ואתה בטח יודע כבר להבדיל בין סוגי האתרים השונים…

עכשיו תן לנו לעשות את העבודה ולהתאים עבורך את האתר הטוב ביותר לעסק שלך, שיכיל כל אחד מהמאפיינים שדנו בכתבה ואפילו יותר                    

נשמח לדבר על כוס קפה

תפריט נגישות