בחירת דומיין- בעזרת השם

אחד מההחלטות באפיון אתר (לקריאת הכתבה אפיון אתר) היא ההחלטה על שם מתחם האתר- הדומיין, יש לו חשיבות רבה בזכירות כתובת האתר, העברת מסרים ותקשורת עם הלקוח וכן, גם מיתוג העסק.

בנוסף הדומיין הוא ייחודי ואישי, לכן חשוב לבחור שם דומיין מנצח שאיתו תרוצו לאורך שנים.

בכתבה זו נסביר מהו דומיין, כיצד הוא יכול לעזור לעסק שלך וניתן כמה טיפים מהנסיון שלנו בבחירת שם דומיין לאתר החדש שלך

ראשית נתחיל- במהו דומיין?

בעברית נקרא "שם תחום" – domain: שם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט, שמבדיל אותו משאר האתרים הנמצאים ברשת. שמם הכולל של אתרי האינטרנט הזמינים לציבור הוא world wide web או בקיצר www ונהוג לרשום בתחילת שמות המתחם של אתרי האינטרנט את האותיות הללו.

רישום שמות תחום נעשה ע"י ארגון האינטרנט העולמי וגופים המורשים לכך מטעמו. בישראל הגוף היחיד הרשאי לרשום שמות תחום הוא איגוד האינטרנט הישראלי המקצה שמות תחת הסיומת il .

לכל אתר יש שם

לבחירת שם הדומיין חשיבות עליונה בזכירות האתר ובתקשורת עם הגולשים ברחבי האינטרנט, ככל שהשם יהיה מוצלח יותר כך סיכויי החשיפה ללקוחות יהיה גבוה יותר, מהכרת האתר שלכם או חיפוש אינטואטיבי של הגולש.

חשיבות סיומת הדומיין

אם כן, כל דומיין מתחיל באותיות www  לאחריהן יבוא שם התחום ולאחריהן תבוא הסיומת.

לאותיות הסיומת יש משמעות לשיוך האתר לתחום מסויים- סיומות בהתאם לתכלית :

סיומת com  – מיועדת לשימוש מסחרי בעיקר  company או commercial

סיומת net  – מיועדת עבור חברות המעניקות שירותי אינרטנט network

סיומת org  – מאפיינת בעיקר ארגונים ללא מטרות רווח organization

סיומת  co.il מאפיינת חברות בישראל company israel

סיומת ac.il  – מאפיינת מוסדות לימוד אקדמאים בישראל academic Israel

קיימים עוד מספר סוגים רב של סיומות, אך הכתבה לא דנה בהן. חשוב לציין שלסיומות יש תפקיד בהעברת המסר לגולש ויש לקחת בחשבון גם את הסיומת בבחירת השם לאתר.

כיצד שם דומיין טוב יעזור לך לעסק

זכירות שם קליט וקצר שהאדם הפשוט יזכור גם מכניסה חד פעמית לאתר. כאשר שם האתר הוא שם גם המותג\ עסק רמת הזכירות עולה ובגלישה אינטואטיבית יש יותר סיכויים לנחות באתר שלנו בחיפוש ישיר של העסק במנועי החיפוש.

דוגמא– למרות שאף פעם לא הייתם באתר הבית של רשת בתי הקפה ארומה, אבל אם תרצו להגיע לאתרם האם תקלידו www.aroma.co.il   סביר להניח שכן, ואכן זהו האתר של הרשת. זוהי גלישה אינטואטיבית- פשוט, לא?

העברת מסר שיווקי ותקשורת עם הלקוח– בבחירת הדומיין יש לנו הזמנות לבחור שם לאתר המעיד על טיב השירות או המוצר, התוצאה הרצויה, או כל מילה המתחברת אסוציטיבית עם העסק שלנו. בבחירת שם המעביר מסר, חשוב להיות שונים, בולטים והכי חשוב להיות בהלימה עם מסר המותג\ עסק.

לדוגמא: מאמן כושר משתמש לאתר שלו בשם "workhard" או keepfit"", ספר משתמש בשם "hairstyle" או "hairsalon".

אחידות מותגית – כאשר שם הדומיין שלכם הוא כשם המותג או הסלוגן שלו הוא מציג אחדות שיווקית וכדאי מאוד לאחד בין כל השמות בנכסים הדיגיטלים (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדין). אם גולש יתקל בכם באחת מהפלטפורמות הוא יידע לזהות אתכם בפעם הבאה שהוא נחשף אליכם ובעזרת שורות החיפוש ברשתות החברתיות ימצא אתכם.

אם תשמרו על שם מותגי אחיד, בשימוש שם אחד לכל הפלטפורומות , מי שיחפש אתכם ימצא אתכם ובקלות.

לדוגמא: רקדנית משתמשת בשם דומיין  body.artsכשם המותג שלה, היא משתמשת בביטוי זה גם בדף הפייסבוק שלה Hagar.bodyarts, בחשבון האינסטגרם bodyarts.hagar וגם ביוטיוב Hagar.bodyarts.

טיפים לבחירת שם תחום "דומיין"

שם אחד מוכר– מומלץ לבחור דומיין שמשקף את המותג , מקל על מציאה בגלישה אינטואטיבית.

לא לסמוך על מילות מפתח– אל תסתמכו על בחירת שם דומיין לפי מילות מפתח בחיפושים, רוב הסיכויים שהדמויינים האלו תוסים כבר. נסו להיות יותר יצירתיים ובחרו שם קל ומושך.

Keep it simple חפשו שם דומיין שלא מצריך הסברים מיותרים במה האתר עוסק.

קישוטים לא הכרחיים נסו להמנע מהכנסת מספרים ומקפים לא קשורים, מרבית המשתמשים ישכחו ששמתם מקף בין מילים ולא יצליחו למצוא אתכם.

חשבו על הסיומת הנכונה– יש לסיומת משמעות לשיוך תחום האתר, הסיומת הנכונה חייבת להיות ברורה וחד משמעית, אין סיבה שאתר לעסק הנמצא בארץ יסתיים בסיומת com – גולשים יוותרו על קנייה באתר בשל מחשבה על מרחק גאוגרפי.

המנעו מהפרת זכויות יוצרים בהרבה מקרים רוב השמות הטובים תפוסים, ובידי חברות גדולות. שימו לב בבחירת שם האתר שאינכם בוחרים שם דומה מדי או זהה לשם דומיין של חברה, אתם חשופים לתביעה משפטית וגורמים לעצמכם נזק בכך שתבלבלו לקוחות. ההצעה שלנו להיות מקוריים עדיין תקפה ומומלצת.

בדקו מתחרים– בדקו מהם הדומיינים של המתחרים שלכם, בכך תסננו אופציות שכבר תפוסות ויהיו לכם מידע לאיזה כיוון ללכת בבחירת השם- זכרו אתם רוצים להבדל מהמתחרים ולמצוא שם שונה מהם!

בדקו את עצמכם- אם עד עכשיו עלו לכם כמה רעיונות לדמות דומיינים לאתר שלכם, הכנו ללינק המורף ובדקו אם השם תפוס. המשיכו לנסות ולחפש את שם הדומיין המתאים ביותר עבור העסק שלכם.

לבדיקה אם הדומיין שחשבת עליו פנוי:

http://www.internic.co.il/

 

לסיכום, בחירת שם הדומיין הוא שלב חשוב באפיון האתר, יש להשקיע מחשבה ולא להתפשר.

שם דומיין טוב מעיד על המותג והעסק שלכם, כשהוא אחיד בכל הפלטפורומות השיווקיות שלכם- אתם מבטיחים שמי שיחפש אתכם ימצא אתכם.

אנחנו כאן לרשותך ונשמח לעזור לך לבחור שם דומיין ולתרום לך מהנסיון שלנו לאתר החדש שלך

נשמח להפגש על קפה ולדבר

 

תפריט נגישות