בוודאי נתקלתם פעם במושג "דף נחיתה"- מהו אומר ומה מטרתו?
בכתבה הבאה נסביר מהו דף נחיתה וניתן טיפים לכתיבת דף נחיתה שיבטיח המרות!
דף נחיתה (landing page) הוא דף אינטרנט יחיד (בניגוד לאתר אינטרנט שלם בעל מספר דפים) המוקם ברוב המקרים על מנת שיגיעו אליו ("ינחתו") מקישור של פרסומים שונים כמו באנרים, מודעות פייסבוק, חיפושים במנועי חיפוש וכו…
תפקידו של דף הנחיתה הוא למקד את תשומת ליבו של המבקר למסר ספציפי (מכירה או שכנוע) ולהניע לפעולה להמשך להשארת פרטים, יצירת קשר עם העסק, רישום לאירועים ואף קנייה ישירה. מטרת דף הנחיתה (היא בראש ובראשונה להניע לפעולה- המרה = השארת פרטים. ברוב המקרים ייקרא "ליד".
מטרתו של דף הנחיתה היא להגביר את יחס ההמרה (כמות "לידים" חלקי מספר החשיפות לדף) של העסק המפרסם ולמקד את הגולש במוצר\שירות\ אירוע ספציפי.
חשוב להבין שדף הנחיתה הוא רק "טריגר" ליצירת קשר לכן אין טעם להעמיס בטקסטים לא נחוצים.
דף נחיתה ככלי שיווקי מכירתי
לדף נחיתה המקושר לפרסום ממומן יש תפקיד שיווקי חשוב מתוך סה"כ המאמצים השיווקים שנעשים למכירת מוצר מסויים.
דף נחיתה מוצלח הוא דף שמצליח "להמיר" גולשים ללקוחות פוטנציאלים, הדף אמור לשכנע אותם להשאיר פרטים ולהשתמש בשירותים שלנו.
ככל שיחס ההמרה יהיה גבוה יותר כך נדע שהדף עובד היטב- יחס המרה הוא חישוב פשוט בין כמו האנשים שנחשפו לדף הנחיתה חלקי כמו האנשים שמילאו פרטים.
ניתן לעקוב אחר נתונים אלו בעזרת google analytics לדוגמא.
היתרון בפרסום הדיגטלי היום הוא שאפשר לעקוב מדי יום אחר תפקוד הדף ולשנות את התוכן "הקריאייטיב" לפי תוצאות בפועל.
חשוב לעשות כמה גרסאות לדף ולבדוק את יעילותן למשך זמן, לפעמים שינוי של תמונה או מילה יכולים לעשות פלאים.
בעלי עסקים רבים אימצו את השימוש בדפי נחיתה משום שהם נותנים הזדמנות לחשיפה מרובה, מגדילים את המכירות באתר וכמובן מגדילים את הרווחים.
אז מה בעצם צריך להכיל דף נחיתה?
לוגו החברה, עסק
פרטים על מוצר\ שירות\ אירוע ספציפי
נקודות חוזק- מה יצא ללקוח משימוש , מדוע הוא צריך את זה
הצעת ערך- הנחה, מבצע, הזדמנות שאי אפשר לסרב לה
המלצות, תודות, ופידבקים המורידים חסמי קנייה
תא ייעודי להשארת פרטים כמו שם טלפון וכתובת מייל
הפניות לאתר הבית או מדיות חברתיות
טיפים חשובים לכתיבת דף נחיתה
קצר ולעניין– הדף חייב להיות קצר ופשוט, גשו ישר ולעניין. מומלץ לכתוב בפסקאות קצרות או ב"בולטים"- לא לחפור!
דף תודה– צרו דף תודה, בדף הודו ללקוחות שנרשמו והשאירו פרטים. מומלץ לכתוב משהו בגנון אישי וחם ואף להפנות להמשך מידע לאתר הבית או לערוצי המדיות החברתיות. כך כשתיצרו קשר עם הלקוח הוא יידע עליכם הרבה יותר ובכך יירדו חסמי הקניה.
טקסטים ותוכן שיווקי– כאן כדאי לכתוב ולשכנע את הקורא מדוע להשתמש בישרותים שלכם? רצוי שהתוכן יהיה ייחודי על מנת שהגולשים יבדילו בינכם לבין מתחרים. חשוב להסביר לקורא למה כדאי לו להשאיר פרטים ולא לפספס את ההזדמנות ליצור אתכם קשר.
פשטות– הדף חייב להיות פשוט ולא מבלבל, יש דבר אחד שאנחנו רוצים שיקרה והוא שהגולש ישאיר פרטים, לבקש פרטים מינימלים ליצירת קשר ולא להכביד על טופס המילוי.
עיצוב ונראות הדף– המטרה היא להסב את תשומת לב הקורא לכן הדף חייב להיות מעוצב בצורה כזו שתמשוך את העניין ותגרום לגולש להשאר בדף ולקרוא פרטים. העיצוב חייב להיות אסתטי ונקי, כתב גדול וקריא ותמונות גדולות ומגרות. מומלץ לעצב את דף הנחיתה בצבעי המותג ולהמשיך את השפה הגרפית כדי ליצור הלימה בין נראות המותג לדף הנחיתה.
פוקוס על העיקר– לדף הנחיתה יש מסר שיווקי אחד! אי אפשר להיות גם וגם וגם… יש לשים את התא הייעודי למילוי פרטים בתחילת הדף ובסופו כדי לא לפספס הזדמנות למילוי הטופס. מומלץ לכתוב מעל התא למילוי פרטים מה אתם רוצים שהגולשים יעשו "מלאו את הפרטים לקבל ההטבה"
מדידה ובקרה– חשוב להשתמש במערכות הבקרה שמציעה google כדי להבין את כמות הגולשים שמגיעה לדף הנחיתה
תפתיעו! כולנו ישר נופלים לטקסטים עתיקים בשפה לא ברורה "מהרו להרשם עוד היום" וקלישאות כאלו ואחרות. נסו לדבר בגובה העיניים בשפת דיבור שתצחיק ותשעשע, שתהיה שונה וחדה. במקום לכתוב "מהרו להרשם לסדנה מקומות אחרונים" כתבו " היינו שמחים לארח כמה שיותר, אך מספר המקומות אוזל מהר"
דף נחיתה איכותי הוא אחד שאחוז יחס ההמרות שלו גבוה והוא מצליח להביא לכם פניות רבות של לקוחות פוטנציאלים.
זכרו, חשוב להתמקד בעיקר ובמסר השיווקי שלכם, להשאר פשוטים ומשכנעים-
אנחנו נשמח לעזור לך ליצור את עמוד הנחיתה המושלם עבורך הכולל
עיצוב בהתאמה אישית, כתיבת טקסטים שיווקים, בניית הדף ואחסונו.