מאמרים

לפני שתקבלו תשובות לשאלה, קודם אסביר מהו אתר רספונסיבי, לטובת מי שלא יודע:

זהו אתר שמגיב ומתאים את התכנים והמדיה שבו, באופן אוטומטי, לכל גודל מסך של מכשיר דיגיטלי דרכו אתם גולשים באתר כגון: אייפד, סלולר, לפטופ, מחשב או כל מסך אחר.

Responsive= תגובה.

איך עובד אתר רספונסיבי?

קיים פורמט המזהה את סוג הדפדפן בו אתם גולשים (למשל Google) וממיר את האתר בו אתם נמצאים לגודל המסך דרכו אתם צופים – זה כל העניין !.

לפני שהקמתם אתר לעסק, חשוב מאוד שתבחרו בפורמט הרספונסיבי אם אתם רוצים שכל מי שיכנס לאתר שלכם יוכל לגלוש באופן הטוב ביותר וימצה את מה שהוא מכיל.

כשהאתר שלכם מעוצב באופן רספונסיבי, הכיתוב בפונט (גודל וכתב) מאפשר לקרוא בנוחות, ניתן לזוז בין התפריטים או הסמלים ולהימנע מהצורך ב"הגדלה והקטנה" של מה שקיים במסך.

מאחר שלרוב בעלי העסקים יש אתרים 'רגילים' בעלי קוד תכנות ולמעשה רק המתכנת שהקים יודע את הקודאנחנו בונים לכם אתר חדש, מרענן, וידידותי למשתמש.

ישנם לקוחות שכבר יש להם אתר רספונסיבי וחלק מהתפקוד שלו אינו תקין – גם לזה אנחנו יודעים לתת פתרונות.

חשוב לדעת ! – התאמה לסלולר

    מה פירוש התאמה לסלולר?

בדרך כלל כשאנשים גולשים דרך הסלולר לאיזשהו אתר, הם רואים תקציר שלו הכולל אפשרות ליצירת קשר ותכנים נוספים שהדפדפן הצליח להמיר לגודל הצפייה דרך הסלולר שהם מחזיקים ביד באותו רגע. לגבי שאר התכנים, הגולשים יצטרכו להיות סבלניים כיוון שהם לא יהיו מותאמים.

במידה וכמות הגולשים באתר הרספונסיבי פוחתת והגולשים מעדיפים לגלוש בסלולר כשהם נכנסים לאתר שלכם, רצוי שתבקשו מאיש מקצוע להתאים את כל האתר שלכם לנייד, אחרת תאבדו גולשים.

שימו לב: לאחר שהקמתם את האתר הרספונסיבי, כדאי שתבדקו בעצמכם האם הסמלים מספיק גדולים ונוחים לשימוש דרך מכשירים דיגיטליים שונים, אחרת הגולשים יעדיפו לגלוש רק דרך הסלולר.

כפי שכבר ניחשתם, אנחנו בונים אתרים רספונסיביים וזה לא הכל…

אצלנו אתם מקבלים הכל תחת קורת גג אחת: מתכנן אתר, מתכנת, עיצוב גרפי ומערכת ניהול שהיא חלק מובנה מהאתר, בשפה העברית, ידידותית ונוחה לתחזוק באופן עצמאי.

אצלנו כל האתר שלכם מראש נבנה כמותאם סלולרי לחלוטין ולכן גם מתאים לכל מכשיר דיגיטלי אחר.

ואם יש לך אתר רספונסיבי המצריך שיפור – התשלום יהיה לפי שעה או לפי האתר, מה שנוח לך.

כל מה שנשאר לכם הוא להתקשר אלינו או ללחוץ על הצור קשר

אולי יעניין אותך:

לעתים כשאני נשאלת במה אני עובדת ואני עונה “מעצבת גרפית” מיד שואלים מה זה אומר?

המושג המילולי של גרפיקה במילון אבן שושן הוא: “אומנות הכתב, השרטוט, הרישום והציור, אבל היום בעידן הדיגיטלי ההגדרה הזו חלקית מאוד

אנו מוקפים במוצרים שהם מוצרים גרפיים כמעט כל המוצרים בסופר, בשלטי הרחוב, בעיתונות, בספרים בניירת שמגיע בדואר גם זו הרשמית, בטלוויזיה, באינטרנט,לעוד ועוד…

עיצוב גרפי הוא בעצם הדרך בא אנו מציגים נושא מסוים בצורה ויזואלית.

הכלים הם כאמור כתב, איור, רישום וצילום.

אנו מעבדים את החומר בתוכנות גרפיות כגון פוטושופ, אילוסטריטור ואינדזיין
ויוצרים מוצר ויזואלי מודפס או אינטרנטי המעביר מסר שיווקי, פרסומי, חברתי, אישי פוליטי חינוכי ועוד…

כדי להעביר מסר מסוים, מוצר, שירות או רעיון אלינו לחשוף אותו לקהל הצרכנים/הלקוחות הדרך הקלה ביותר והיעילה ביותר לעשות זאת היא להמחיש את המוצר בצורה ויזואלית

כיצד ניתן להמחיש מה זה גרפיקה?

ניתן לעשות זאת במספר אמצעים כגון :

מודעת פרסום יעילה מאוד כי היא בדרך כלל זמינה מאוד ומגיעה למספר רב של לקוחות היא יכולה להופיע בעיתונות, בשלטי רחוב, או באינטרנט היא צריכה להיות מדויקת ולמשוך תשומת לב בזמן קצר מאוד
עלון/פלייר בדרך כלל ישמש להצגת רעיון או מוצר חדש שניתן להציגו בקצרה שיגרום ללקוח לדעת עוד על מה שהחברה מציעה. יכול גם לשמש לפרסום מבצע קצר מועד
קטלוג מוצרים / שרותים כשעסק מוכר מספר מוצרים או שרותים כדי שיציג אותם בצורה מפורטת עם תמונה, פירוט טכני של המוצר,כשהקטלוג מעוצב בצורה מעניינת ומושכת היא תגרום ללקוח להתעניין ולרצות לדעת עוד את הקטלוג ניתן להפיק בדפוס אך ניתן גם להעבירו כקטלוג דיגיטלי דרך פייסבוק, אתר, דף נחיתה ודוא”ל.
פוסטר/רולאפ מטרתו של הפוסטר לחשוף אותנו בפני קהל של לקוחות פוטנציאלים עוברים ושבים. מוצר בולט למרחק ומושך תשומת לב ומתאים לפרסם מוצר שירות אירוע או מבצע
אריזות מבין שלל המוצרים שעל המדף אתה רוצה לבלוט ! אריזה טובה תייצר דיאלוג בין המוצר ללקוח היא תעביר לו מסר, אינפורמציה, ידע ואמינות על המוצר. תמונות ימחישו את ההבטחה שהמוצר מציע.

כמובן שישנם עוד מוצרים שיווקים כגון לוגו, כרטיס ביקור, אך לא רק

ישנם מוצרים רבים שמטרתם איננה לשווק את מוצריי העסק אך עדיין משמשים ככלי שיווק באופן עקיף לדוגמא: הזמנות לאירועים ולכנסים, באנרים תפריטים, עטיפות, כרטיסי ברכה ללקוחות מוצרי אריזה – שקיות נייר פלסטיק ועוד.

אחרי שהסברתי לשואלים מה זה גרפיקה ומה המוצרים השיווקים שניתן להשתמש בהם בגרפיקה נשאלתי שוב ואם אנחנו לא עסק ? לא מוכרים מוצרים או שירותים, אם כך אין לנו שימוש בגרפיקה !

אז זהו שלא ישנם מוצרים נוספים רבים המבוססים על עיצוב גרפי שאינם משמשים כמוצרי שיווק אלא לצרכים אישיים לדוגמא:

הזמנה לאירוע פרטי ברור לחלוטין שהאנשים המוזמנים לאירוע שלכם מעוניינים להגיע אך הזמנה מזמינה ומעוצבת טוב מבחינה גרפית תיצור אצלם ציפייה לאירוע ואולי תגרום להם אפילו לחייך..
אלבומי אירועים אלבום תמונות משודרג עם אלמנטים גרפיים, פונטים יחודיים, איורים יקפיץ את האלבום ויהפוך אותו למיוחד ויחודי
כרטיסי ברכה ניתן לרכוש כרטיסי ברכה מוכנים אמנם, אך גם ניתן לעצב כרטיסי ברכה אישיים ומקוריים.
ספרים אישים ומשפחתיים, לוחות שנה אישיים, תמונות קולאז’ ועוד ועוד
יופי עיצבנו ומה עכשיו צריך להפיק… על איזה נייר מדפיסים? באיזו כמות? איזה סוג של כריכה? עם למינציה או בלי למינציה – ציפוי מבריק או מט איך אפשר לחסוך? איפה מדפיסים? 
רוב המעצבים הגרפיים גם אחראים לשלב ההפקה, מעבירים את הקבצים המעוצבים לבית הדפוס, אחראים לבדיקת איכות ההדפסה והדיוק בצבעי ההדפסה – ורק אז מאשרים את ההדפסה עצמה. בסופו של תהליך זה – מתקבל המוצר המוגמר, אותו מומלץ להפיץ בהתאם לתכנית שיווקית מדויקת.
אז מה לעשות עכשיו? צאו לחפש את המעצב הגרפי המתאים לכם כזה שידע לתכנן תכנית בהתאם לתקציב שלכם להפנות אתכם ליועץ שיווקי שיבנה לכם תוכנית שיווקית המתאימה לכם וללוות אתכם כל הדרך את למוצר המוגמר 
בהצלחה

אולי יעניין אותך:

לפני תחילת העבודה, בפגישת היכרות עם הלקוח אני מקשיבה!

מה הרקע שלו, מה היא השקפת העולם שלו,  מה האני המאמין שלו. אחרי זה אני עוברת לשאלות יותר ענייניות.

אני שואלת אותו על העסק שלו, על קהל הלקוחות שלו, איפה הוא מדמיין אותו והכי חשוב איך הוא מדמיין אותו,

בשאלות האלה אני ממקדת לא רק את עצמי אלא גם את הלקוח.

אז איך אני מעצבת גרפית את האתר

הרבה פעמים אשמע ממנו את המשפט "האמת היא שלא חשבתי על זה אפילו… שאלה טובה"./

אחרי שכתבתי את כל מה שלמדתי בפגישה אני חוזרת לסטודיו MoonArt אל שולחן העבודה. בשלב הזה אני מתחילה במחקר. שעות הקריאה, העיון וההעמקה בתחום של הלקוח הם חלק בלתי נפרד מעבודת העיצוב שלי. אני לומדת את הכללים של התחום על מנת שאוכל להשתמש בהם נכון בעיצוב שלי בהמשך.

כאשר אני מרגישה שאספתי מספיק חומרי גלם לעבודה, אני מסננת מספר  כיוונים שונים לעיצוב לוגו, כאשר מהם נבחרים שלושה שאותם אני ממשיכה לפתח והם לייצר מערכת מיתוג שלמה – לוגו ושפה גרפית שמוטמעים בהמשך באלמנטים השונים של העסק.

אני מאמינה שיש חשיבות רבה לעצור כשנתקעים ולחזור אליו ביום למחרת או כעבור כמה שעות ולבחון מחדש את העיצובים שנעשו עד כה.

לאחר שיש בידיי כיווני עיצוב שבהם אני גאה. אני מייצרת סקיצות לפרזנטציה ללקוח.
ולסיום, אני מאמינה שתהליך עבודה יצירתי, חכם ונכון יכול להיבנות רק בעבודה משותפת בין הלקוח למעצב.

שקיפות מוחלטת ואמון אחד בשני יביאו לתוצאות מדהימות.

אולי יעניין אותך:

כל מי שעובד איתי או מכיר אותי  שמע ממני את ההמלצה החד משמעית "תדפיסו כמות קטנה של כרטיסי ביקור ו/או פליירים  ואם בית הדפוס יגיד לכם שזה יותר משתלם להדפיס  1000 עותקים, תגידו לו שהמעצבת הגרפית שלכם לא מרשה"

הדפסת כרטיסי ביקור

סיפור שהיה כך היה.

לפני שבועיים פגשתי לקוחה שעבדתי איתה לפני כמעט שנתיים.

אחרי החיבוקים שאלתי אותה מה שלומה ואיך מתקדם העסק שלה והיא סיפרה לי בשמחה שפתחה חנות למוצרים שלה באזור מגוריה ואפילו הזמינה אותי לבקר. ביקשתי ממנה פלייר כדי לעזור לה ולשווק אותה בקרב מכריי. להפתעתי, היא הוציאה את הפלייר שאותו עיצבתי עבורה לפני שנתיים.

מיותר לציין שהפרטים כבר לא נכונים והפלייר לא משווק את החנות החדשה.

היה לי קצת לא נעים אבל בכל זאת שאלתי והתשובה שקיבלתי קצת הפתיעה אותי:

"כן, פשוט אז הדפסתי 1000 עותקים וזה עוד לא נגמר".

תחשבו על זה רגע.

פלייר בגודל A5, בהדפסה צבעונית דו צדדית באלפי עותקים עולה כ-500 ₪.

היא הוציאה לפני שנתיים 500 ₪  – הוצאה מוכרת – ועדיין נשארו עותקים. אלא שהעותקים שנראו לה כבר מזמן לא רלוונטיים.

אז איך זה גורם לעסק שלה להיראות?

מה היא משדרת ברמה העסקית?

אני ממליצה בחום להזמין כמות קטנה.

כדי שתוכלו בעוד שנה להתחדש, לעדכן את המסר השיווקי שלכם שיתאים, שיהיה עכשווי ושישרת אתכם. בלי נקיפות מצפון על הבזבוז.

לחצו כאן לחזרה לעמוד הבית או לקבלת מידע על מיתוג

יש לכם עסק, שהחברים והסביבה הקרובה מכירים ובשיחות סלון הם מספרים עליו לחברים שלהם, אבל איך כל שאר העולם ידע שאתם קיימים ויוכל לפנות אליכם ? בשביל זה אנחנו פה !!. בשביל להקים עבורכם את אתר האינטרנט, בסגנון, בצבעים, עם התוכן הייחודי לכם, שאולי אפילו נמצא בדמיון שלכם וצריך לתרגם אותו למשהו מעשי, כזה שיפיק עבורכם תועלת – בשביל מה צריך אתר ?

האתר קיים 24/7, בחגים ואפילו כשאתם הולכים לישון

יש לכם עיסוקים נוספים וגם ידוע לכם שבעלי עסקים רגילים עובדים 8-17. האתר שלכם נגיש כל הזמן ואתם יכולים לבדוק הפניות בזמן שנוח לכם.

כתיבת שאלות ותשובות באתר– חסכון במאמץ שלכם

ללקוחות הפוטנציאליים יהיו שאלות שאתם יכולים לצפות מראש ? נהדר (: , תרשמו את השאלות והתשובות להן , תקלו על הלקוחות בדילמות שלהם והם יגיעו אליכם ממוקדים בבקשות מכם.

נטוורקינג – האתר שלכם נגיש לקהל לקוחות מקומי ובינלאומי

ברגע שהאתר נמצא באינטרנט, לעולם אינכם יכולים לדעת אילו בעלי עסקים ירצו לפנות אליכם, אבל מי שיחפש בעל מקצוע כמותכם, בעזרת המילים הנכונות, "ידוג" אתכם ולא משנה באיזו יבשת הוא נמצא.

פרסום העסק שלך ברבים

כדי שתוכלו לפרסם את העסק באופן מקצועי ולא חובבני, רצוי שיהיה לכם אתר אינטרנט ובעזרת כלים שווקים ומיתוג שנעשה לכם, תוכלו להגיע לתפוצות ממוקדות של לקוחות מתאימים.

מיתוג דיגיטלי

כדאי שידעו מי אתם!, במה אתם נבדלים מבעלי עסק מתחרים ושיהיה מקום לתמונות/סרטונים וחוות דעת מלקוחות לכל מי שמתעניין – ובשביל זה צריך לעשות מיתוג דיגיטלי באתר.

תוכן = מידע שימושי

האתר הוא המקום להכניס מידע, הסברים על מוצרים או על תהליך העבודה וכמובן שהוא המקום הכי גמיש להוספת/ הורדת תכנים ולהודעה על מבצעים.

קבלת אינפורמציה באופן עקיף על לקוחות פוטנציאליים

באפשרותכם ליצור טופס כמו דף "צור קשר למתעניין" ובו הלקוחות ימלאו הפרטים שתבקשו, בעזרתם תוכלו למפות את סוג הלקוחות והצרכים שלהם ולהתאים כתוצאה מכך פרסום לסוגי לקוחות מוגדרים.

פרסום למוצרי מדף נמכרים

במידה והעסק שלכם מוכר מוצרים כגון קוסמטיקה, סלולר, פזלים ודומיהם, מומלץ שתצרו אתר עם קטלוג ותחסכו עלויות רבות של שכירות מבנה ופרסום כפול (אינטרנט ומקומונים).

ועכשיו, אחרי שקראתם, האם יש לכם ספק שאתם רוצים שנקים עבורכם אתר אינטרנט ואתם תוכל להתפנות לעבודה בעסק שלכם ?

אתם מוזמנים להרים טלפון  או לשלוח הודעה למייל – אנחנו פה בשבילכם!

אולי יעניין אותך: